سبک زندگی

چرا قهوه من طعم بدی دارد؟

طعم بد قهوه

چرا قهوه من طعم بدی دارد؟

هیچ چیز قابل مقایسه با یک فنجان قهوه‌ی غنی، صاف و معطر باورنکردنی نیست – به همین دلیل است که وقتی قهوه شما طعم عالی ندارد، بسیار ناامیدکننده است!

انواع مشکلات می تواند هنگام تهیه قهوه ایجاد شود، از جمله تلخی، ترشی یا ملایم بودن. این ممکن است به دلیل قهوه هایی باشد که برای استفاده انتخاب کرده اید یا در فرآیند دم کردن مشکلی ایجاد کرده اید. ما در روستری ردپیل قبل از تایید هر بتچ رست، آن را دم و عصاره گیری کرده و از کیفیت آن مطمئن خواهم شد.

خوشبختانه، عیب یابی مشکلات مربوط به طعم قهوه شما بسیار آسان است! دستیابی به یک دم آوری عالی معمولاً به کیفیت قهوه، آب و یک قابلمه یا فیلتر با کیفیت خوب مانند فیلترهای قهوه AeroPress  بستگی دارد.

اگر مدام خود را با قهوه بد طعم پیدا می کنید، مشکلات دم کردن زیر را بررسی کنید و ببینید آیا ما می توانیم به شما کمک کنیم تا به بهترین دم کردن ممکن برگردید یا خیر!

استخراج  یا عصاره گیری چیست؟

قبل از اینکه راه‌حل‌های مشکلات دم‌آوری قهوه را بررسی کنیم، ابتدا باید نحوه دم‌آوری قهوه را از طریق فرآیند استخراج بدانید.

وقتی قهوه و آب شما با هم مخلوط می شوند، فرآیندی به نام استخراج اتفاق می افتد، جایی که آب به بیرون کشیدن طعم قهوه از دانه ها کمک می کند. این شامل بیرون کشیدن عناصری مانند اسیدها، روغن ها، ترکیبات تلخ و قندها است.

این اجزا به یکباره ظاهر نمی شوند – طعم ها در طول مدت زمان دم کشیدن استخراج می شوند.

اولین طعمی که استخراج می شود اسید است و پس از آن شکر، روغن و طعم است و با نت های تلخ پایان می یابد. به همین دلیل، می‌توانید طعم‌های بسیار متفاوتی را از قهوه‌تان بر اساس مدت زمانی که آن را ترک می‌کنید، دریافت کنید.

 

طعم بد قهوه

کم عصاره گیری شده یا Under extraction

اگر قهوه شما به مدت کافی باقی نماند، ممکن است کمی استخراج شود و طعم کافی از دانه های قهوه خارج نشود. از آنجایی که اسیدها اولین نت‌های طعمی هستند که از قهوه استخراج می‌شوند، قهوه‌ای که کمتر از آن استخراج می‌شود، عموما طعمی اسیدی و ترش خواهد داشت.

استخراج بیش از حد

Over extraction

هنگامی که قهوه بیش از حد استخراج می شود، نت های تلخ به احتمال زیاد وجود دارند، زیرا این آخرین نت هایی هستند که از دانه های قهوه ایجاد می شوند. نت های تلخ تمام طعم های خوب دیگری را که در درون قهوه پنهان شده است پوشانده و باعث می شود دم کرده بسیار کسل کننده و بیش از حد تلخ شود.

قهوه بی کیفیت

اولین چیزی که باید بررسی کنید وقتی فنجان قهوه شما آنقدر که می تواند طعم خوبی ندارد، خود قهوه است، چه دانه یا آسیاب شده باشد. دان قهوه ی  کهنه طعم ضعیفی به شما می دهد، مهم نیست مدت زمان دم کشیدن شما چقدر باشد.

اگر مشکل شما طعم ضعیف  است، ممکن است بخواهید به سراغ قهوه های تازه‌تر با طعم‌های قوی‌تر بروید، اگر این ترجیح شماست. قهوه ی کهنه را احتکار نکنید زیرا یک دسته تازه همیشه طعم بهتری به شما می دهد!

قهوه از قبل آسیاب شده می تواند راحت باشد، اما اگر به دنبال طعمی عالی هستید، بهتر است در مورد بهترین دانه های قهوه تحقیق کنید. به برچسب‌های مبهمی که می‌توانند نوشیدنی‌ای پایین‌تر از حد مجاز ارائه دهند بسنده نکنید.

زمان سرخ کردن قهوه

زمان سرخ کردن

بسیاری از علاقه مندان به قهوه ترجیح می دهند دانه های خود را برشته کنند، اما اشتباه برشته کردن قهوه باعث می شود قهوه طعم ترش پیدا کند.

هنگامی که قهوه برشته می شود، روغن های حاوی طعم را خارج می کند. اگر یک دانه قهوه کمتر برشته شده باشد، به جای آن طعم قهوه ای که ما آرزوی آن را داریم، طعم علفی و ترشی خواهد داشت!

این چیزی نیست که بتوانید آن را برطرف کنید، اما می تواند ایده ای برای شما باشد که یک رست کمی تیره تر را امتحان کنید زیرا ممکن است به ترجیح شما بستگی داشته باشد.

 

 

کیفیت آب

جزء اصلی دیگر یک فنجان قهوه خوب، البته آب است! ممکن است قهوه و فیلتر شما عالی باشد و آب باعث مشکلات شما شود. آب لوله کشی می تواند در سراسر کشور بسیار متفاوت باشد، بنابراین برای داشتن یک فنجان قهوه صاف، ممکن است بخواهید از فیلتر آب استفاده کنید. یا از آب آشامیدنی با تی دی اس کمتر از 130 برای دم آوری استفاده کنید.

 

آبی که از یک پارچ فیلتر عبور داده شده است، عیوب را کاهش داده و کمتر احتمال دارد طعم لذیذ قهوه شما را به خطر بیندازد!

تجهیزات قهوه

مشکلات تجهیزات

آخرین مولفه در فرآیند تهیه یک فنجان قهوه، تجهیزاتی است که از آن استفاده می کنید.

تمیز کردن مکرر پرس قهوه و فیلترهای قابل استفاده مجدد می تواند به جلوگیری از طعـم عجیب یا کهنه نوشیدنی شما کمک کند. اگر تا به حال فقط به تجهیزات خود آبکشی می کردید، باید برنامه تمیز کردن کامل تری را شروع کنید.

اگر به دنبال ارتقاء تجربه قهوه خود هستید، چرا  از تیم ردپیل نپرسید؟ اگر به فرمول کامل قهوه‌سازی رسیده‌اید که برای همیشه با قهوه‌ی بد مزه خداحافظی می‌کند، در زیر نظر خود را بنویسید!

likedigital.ir

1 دیدگاه در “چرا قهوه من طعم بدی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *