تخصصی قهوه

اسیدیته در قهوه به چه معناست؟

اسیدیته قهوه

اسیدیته در قهوه به چه معناست؟

وقتی مردم در مورد قهوه صحبت می کنند، کلمه ای که ممکن است استفاده شود «اسیدی» است. به طور معمول، این به مقدار pH واقعی قهوه اشاره نمی کند، بلکه به ترکیبات طعم دهنده موجود است که طعم اسیدی به دم می دهد. ما نگاهی به عوامل ایجاد اسیدیته در قهوه می اندازیم.

اسیدیته در قهوه

طعم در مقابل pH

 در حالی که قهوه کمی اسیدی است، با سطح pH در حدود 5، این دقیقاً باعث ایجاد نت های اسیدی پررنگ تر مربوط به برخی از قهوه نمی شود. ما این را می دانیم زیرا چیزهایی مانند آب میوه، آبجو، شراب و کولا همگی سطوح pH بسیار بالاتری نسبت به قهوه دارند، اما معمولاً طعم اسیدی آنچنانی قوی ندارند.

اسیدیته به عنوان طعم دهنده

در عوض، هنگامی که اسیدیته در زمینه قهوه ذکر می شود، به ترکیبات طعم دهنده خاص اشاره می کند. این شامل اسید سیتریک یا اسید تارتاریک است که ممکن است در دانه‌های قهوه وجود داشته باشد. این نت‌ها طعم فوق‌العاده‌ای دارند و معمولاً در قهوه‌های تک منشا با بو داده روشن یافت می‌شوند.

اسیدیته قهوه چگونه است

کدام قهوه ها اسیدی تر هستند؟

عطر و طعم زیادی در قهوه در طول فرآیند بو دادن ایجاد می شود. وقتی دانه‌های قهوه سبز برشته می‌شوند، یک واکنش شیمیایی را پشت سر می‌گذارند که بر سطح اسید درون آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

با گرم شدن دانه ها، غلظت اسید تغییر می کند، معمولاً با افزایش حرارت کاهش می یابد، زیرا بسیاری از اسیدها در دماهای بالاتر تجزیه می شوند. به این ترتیب، قهوه برشته شده روشن معمولاً اسیدی تر از برشته های تیره خواهد بود، اگرچه استثناهایی برای این قانون وجود دارد.

>>راهنمای جامع برای انتخاب قهوه<<

کدام اسیدها در قهوه یافت می شوند؟

تعدادی از انواع مختلف اسید وجود دارد که معمولاً در دانه های قهوه یافت می شوند. برخی از اسیدها در فرآیند بو دادن زنده نمی مانند. با این حال، موارد ذکر شده در زیر می توانند گرما را تحمل کنند و برای ارائه طعم و مزه در دم کردن کار می کنند.

  • اسید سیتریک
  • اسید فسفریک
  • اسید کلروژنیک
  • اسید تارتاریک
  • استیک اسید
  • اسید مالیک
  • اسید کوینیک

کدام اسیدها طعم خوب و کدام اسیدها بد هستند؟

بیشتر طعم اسیدی قهوه باید خوب باشد، اما گاهی اوقات طعم بسیار بدی دارد. این ممکن است مربوط به اسیدهای خاصی باشد که در دانه قهوه وجود دارد یا می تواند به روشی باشد که قهوه خود را درست می کنید.

اسیدیته قهوه-اسید سیتریک

اسید سیتریک

اسید سیتریک به طور کلی طعم عالی در قهوه ارائه می دهد و در دانه های عربیکا یافت می شود. این همان اسیدی است که در مرکبات مانند لیمو و پرتقال وجود دارد.

اسید فسفریک

اسید فسفریک کمی شیرین تر از سایر انواع اسید است و به حذف نت های ترش کمک می کند.

اسیدهای کلروژنیک

این اسیدها مسئول اسیدیته درک شده در قهوه هستند و معمولاً در دم‌نوش‌های برشته‌شده سبک‌تر یافت می‌شوند، زیرا در طول فرآیند برشته کردن به سرعت تجزیه می‌شوند.

اسید تارتاریک

اسید تارتاریک می تواند نتایج متفاوتی ارائه دهد. اگر مقدار زیادی در قهوه شما وجود داشته باشد، می تواند طعم ترش داشته باشد. اما اگر آن را به درستی دریافت کنید، با یک دم نوش با یک اشاره کمی انگوری پذیرایی خواهید شد.

استیک اسید

اسید استیک همچنین می تواند در مورد قهوه کمی از بین برود. اسید استیک اسیدی است که در سرکه وجود دارد، بنابراین مصرف بیش از حد آن در فنجان صبحگاهی شما طعم ناخوشایندی خواهد داشت.

در سطوح پایین تر، اسید استیک می تواند وضوح خوبی به هر جرعه اضافه کند. اگر مقدار زیادی اسید استیک داشته باشد، احتمالا دانه های قهوه به اشتباه پردازش شده اند.

اسید مالیک

اسید مالیک می تواند نت های میوه ای از جمله سیب، هلو، گلابی و آلو را ایجاد کند. معمولا در قهوه لذت بخش است.

کوینیک اسید

اسید کوئینیک در قهوه با تجزیه و ناپدید شدن سایر اسیدها ایجاد می شود. بیشتر در قهوه برشته تیره، پس از گرم شدن اسیدهای دیگر یافت می شود. همچنین در قهوه کهنه یا قهوه ای که دم کرده و در جای گرم گذاشته شده است، ایجاد می شود.

اسیدیته در قهوه

آیا اسیدیته باعث مشکلات معده می شود؟

برخی از افراد پس از نوشیدن قهوه دچار مشکلات معده می شوند و گاهی اوقات اسیدیته را مقصر می دانند، با این حال، این دلیل نیست. بعید است که اسیدیته قهوه برای شما مشکل ایجاد کند، به خصوص اگر به طور معمول می توانید آب میوه یا کولا را معده کنید.

درعوض، مشکلات معده بعد از نوشیدن قهوه ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • میزان کافئین موجود در قهوه
  • کافئین باعث افزایش تولید شیره معده می شود.
  • هر شیر اضافه شده
  • لبنیات همچنین می تواند تولید آب معده در معده را افزایش دهد.
  • جامدات باقی مانده دان قهوه

هر چه بقایای دانه های بیشتری در فنجان قهوه شما وارد شود، احتمال بروز مشکل معده بیشتر می شود. از یک فیلتر کاغذی برای کاهش میزان جامدات لوبیا که به فنجان شما راه می‌یابند، استفاده کنید.

در حالی که برخی افراد عاشق قهوه با طعم اسیدی هستند، برخی دیگر از آن متنفرند و فکر می کنند که نوشیدنی آنها را خراب می کند. راهنمای ما برای افزایش و کاهش سطح اسیدیته در قهوه را بررسی کنید تا بتوانید نوشیدنی خود را درست برای خود درست کنید!

likedigital.ir

1 دیدگاه در “اسیدیته در قهوه به چه معناست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *